Een nieuw avontuur!

18 maart 2024 - Eindhoven, Nederland

Hoi allemaal, ik ga weer nieuw reisavontuur aan, dus is het tijd voor een nieuw reislog! In oktober 2022 tijdens mijn voorbereiding op de studiereis naar Thailand merkte ik op dat er een trend aan het ontstaan was, namelijk elke twee jaar een verre reis maken. Het is inmiddels 2024 en ik houd mij graag aan mijn woord. Dus deze week vertrekken Danique en ik naar Sri Lanka!

Al ruim een jaar heb ik 'de parel van de Indische Oceaan' op het oog en na een tijdje kreeg ik Danique ook meer en meer geïnteresseerd. Na lang uitzoeken welke reis de perfecte was hadden we in december een 17-daagse rondreis geboekt! Maar helaas kregen we in januari te horen dat er niet genoeg deelnemers waren. Wij waren de enige twee en er was minimaal 15 man nodig. Gelukkig vond ik nog een andere 17-daagse rondreis van TUI die in dezelfde week vertrok met een iets andere route. Jammer maar helaas niet de perfecte route, maar ook met deze reis zullen wij ongetwijfeld een prachtig beeld krijgen van 'de tuin van Boeddha'.

Onze reis begint aanstaande donderdag 21 maart 2024. We zullen in de middag vliegen vanaf Amsterdam naar Colombo met Qatar Airways. Vluchten van deze airline gaan altijd via Doha, Qatar, waardoor we daar een overstap maken rond middernacht. Dan hebben we een vlucht opzitten van ruim zes uur. Op de luchthaven van Doha zullen we bijna twee uur wachten op de volgende vlucht die iets meer dan vijf uur zal duren. Gelukkig is ons eerste hotel dicht bij de luchthaven om even op te frissen. Daarna reizen we twee weken over het eiland. Van oude tempels tot luxe hotels en van treinreizen langs de theeplantages tot safari langs wilde dieren in nationale parken. Ik kan niet wachten!

Natuurlijk probeer ik jullie als lezer weer mee te nemen op reis. Tussen het drukke schema door zal ik net als in Tanzania mijn best doen om mijn verhalen te delen op deze website. En anders komt dat na de reis waarschijnlijk wel. Wil je weten waar we zijn? Check dan de kaart, daar vind je onze geplande route. En als je je aanmeldt voor de mailinglijst krijg je automatisch een berichtje in je inbox als ik wat geschreven heb.

1. Lucienne Berkhof:
    18 maart 2024
    Leuk !! Heel veel plezier ❤️
  2. Ome Ellent:
    18 maart 2024
    Nou wij kunnen ook niet wachten op jullie verhalen. Alvast veel plezier gewenst
  3. Hedwig:
    19 maart 2024
    Heel veel plezier samen.
  4. Tante Ellen:
    25 maart 2024
    Ondertussen zijn jullie er al! (Ben een beetje laat met lezen, kan ik meteen door naar de volgende mail😬) Maar alsnog een héle fijne vakantie toegewenst met weer vele prachtige ervaringen! 💕

Jouw reactie