Tijd voor een nieuwe reis!

4 oktober 2022 - Eindhoven, Nederland

Hoi allemaal, ja het zit er weer aan te komen, ik ga weer een mooie reis maken! Je kan het onderhand wel een traditie of een trend noemen. Tijdens het aanmaken van mijn nieuwe Reislogger pagina kwam ik er achter dat ik toch wel een geluksvogel ben. Want sinds 2016 maak ik elke twee jaar een reis om over naar huis te schrijven. In 2016 was dat voor zes maanden stage naar China met mijn goede vriend en klasgenoot Wim. In 2018 croste ik drie weken door Maleisië met mijn familie op zoek naar onze roots. En in 2020 vertrok ik met Danique voor een 15-daags safari avontuur naar Tanzania en Zanzibar. En nu in 2022 mag ik acht dagen naar Thailand met een groep collega’s van TUI!

Met dat ik dit typ zie ik nog een trend… Elke verre reis die ik maak wordt steeds korter! Hopelijk zal die trend in 2024 verbroken worden. Maar goed, eerst naar Thailand. Sinds oktober 2021 werk ik voor TUI in het reisbureau. Niet geheel onbekend terrein, want ik had al op het hoofdkantoor gewerkt en ik was natuurlijk reisleider namens TUI op Mallorca en Lanzarote. Op het reisbureau verkopen wij zonvakanties, city trips, wintersportvakanties, accommodaties voor de auto vakantie, losse vluchten naar bijna elk land en cruise vakanties. Maar ook veel rondreizen door prachtige landen. Of je nu een pakketje wilt, of een reis op maat, bij het reisbureau kan je terecht voor al je reiskriebels. Om iedereen te voorzien van de beste informatie en advies kan je het beste eerst de bestemmingen zelf ervaren. En dat is nu net het doel van de studiereizen. Zo zijn er dit jaar al verschillende mooie bestemmingen voorbij gekomen waarvoor ik helaas niet voor gekozen was. Tot nu dan. Want wat een geluk, ik mag gewoon naar Thailand voor werk!

Aanstaande zaterdag op zondagnacht (8 op 9 oktober) zal ik afreizen naar Bangkok met ruim 20 collega’s. We hebben daar een week de tijd om alles te leren over deze prachtige stad en omliggende bezienswaardigheden. De eerste dagen zullen we een deel van een rondreis volgen. We beginnen in de Thaise hoofdstad die wij in geheel Nederlandse style gaan ontdekken, namelijk per fiets! Vervolgens reizen we naar de oude hoofdstad Ayutthaya. Vol met prachtige tempels. We gaan leren over de geschiedenis tijdens een bezoek aan de 'Bridge on the river Kwai' en de 'Hell Fire Pass'. En we nemen nog even een nachtje jungle mee in Kanchanaburi. Via een duik bij de Erawan Waterfalls zullen we naar Hua Hin reizen voor enkele hotel inspecties. En dan in de avond van 15 oktober zullen wij weer landen op Schiphol. Een drukke week, waar de temperaturen stijgen tot een gevoelstemperatuur van tegen de 40°C met tussendoor tropische buien en lange dagen in de bus, maar ik heb er enorm veel zin in!

Zoals elke twee jaar probeer ik jullie mee te nemen op mijn reis. Gezien het programma zal dat een flinke uitdaging worden, maar ik zal mijn best doen om jullie te laten meegenieten. Dan is het nu tijd om mijn koffers uit te pakken van onze vakantie Disneyland en Parijs, om ze daarna weer in te pakken voor de studiereis naar Thailand!

1. Ome Ellent:
    4 oktober 2022
    Klinkt goed, heel veel plezier en een klein beetje werken.
  2. Hedwig:
    4 oktober 2022
    Heel veel plezier Tyson!!
  3. Janine:
    Vervelend zo'n studiereis!
  4. Anjes:
    5 oktober 2022
    Mooi geschreven! Heel veel plezier in Thailand!
  5. Tante Ellen:
    Ooo, leuk weer!!
    Een hele fijne tijd daar!🤓☀️😎
    Liefs tante Ellen
  6. Noortje:
    5 oktober 2022
    Leuk Tyson, geniet van deze unieke ervaring! Ik ga je volgen :)
  7. Ma.:
    5 oktober 2022
    Heel veel plezier met deze studiereis. En ben benieuwd naar je verhalen.
  8. Lucienne Berkhof:
    7 oktober 2022