The Social

3 oktober 2010 - Bristol, Verenigd Koninkrijk

Hee allemaal! Mijn achtste blog alweer! Wat gaat de tijd toch snel. Voor je het weet zit ik weer in Nederland! Deze week vloog echt voorbij. Denk dat komt omdat ik nu in een ritme zit. Maandag t/m donderdag stage, donderdagavond volleybaltraining en vrijdag boodschappen doen. Zelfs het downloaden van films op m'n laptop gaat snel. Op me oude laptop duurde het een eeuwigheid voor dat ik wat binnen had maar nu issie zo binnen!

Donderdag had ik de derde training. En die ging weer super goed. Had het met me huisbaas erover gister en hij zei Nou als je zo veel scoort ben je lekker in vorm of niet? En ik denk dat ie gelijk heeft! Heb in de training ook even staan spelverdelen in het partijtje. Ging slecht!! Ik kon niemand vinden. Best frustrerend. Dus ik hou het maar op aanvallen, ligt me toch het best. In de vorige blog had ik een beetje over de nationaliteiten in het team. Nou ik heb het een beetje staan tellen en kwam er achter dat dit team maar 1/3 bestaat uit Britten en 2/3 uit buitenlanders. Zo hebben we 5 Britten in het team, 4 Polen, 2 Fransen, 2 Nederlanders (met mij erbij dan), 1 Italiaan en 1 Griek. En dan zijn er nog een paar die ik nog niet gezien hebben of vergeten ben. Maar gelukkig speelt niet iedereen in de competitie. Dus heb ik wel wat speelkans.

Na de training ging ik met de bus naar huis. Maar wat een reis was dat zeg. Moest eerst nog even pinnen in het centrum, maar voor er een bus langs kwam was het alweer 20 minuten later. Eindelijk in het centrum kunnen pinnen en naar busstation gelopen en moest ik daar nog eens 40 minuten wachten op mijn bus die naar Eagle Road ging. Toen de bus door het centrum reed werd hij bijna aangereden door een taxi! Schrok me kapot. En bij een bushalte bleef hij zolang staan en ik kon zien in de weerspiegeling van de voorruit dat hij aan het sms’en was! Kan je toch niet maken. Mensen willen graag naar huis gek!

Vrijdag was Roy (vriend van Marije) aangekomen. Hij was hier nog maar een uurtje en vertrokken ze al naar Londen, want Roy had een hotel geregeld. Dus zat ik vrijdagavond, heel de zaterdag en de halve zondag alleen. Maar gelukkig was ik zaterdagavond weg. Want we hadden de eerste Social (clubuitje) van de volleybal! Was erg gezellig in de pub. Het was Bad Taste thema, maar ik had totaal geen foute kleren. Dus had me overhemd maar aangetrokken met een t-shirt eronder wat niet echt een goede kleurencombinatie was. Maar uiteindelijk was er bijna niemand fout gekleed. En kreeg ik te horen een Nederlandse meid dat een overhemd in je broek heel grappig is, want het is Europees. Hier hoor je je overhemd over je broek te doen. Maar Jeremy Clarkston van Top Gear is Brit en heeft altijd zijn overhemd in z’n broek! Misschien dat het programma daardoor zo populair is? Wie weet. Dat het een internationale club is merk je wel. Ik sprak een tijd met een kerel uit Sri Lanka. Eerste Sri Lankees die ik heb ontmoet. Aardige kerel. Maar wel moeilijk te volgen door z’n “slechte” Engels. Na de social ging ik nog met een aantal clubs afstruinen. Maar al snel raakte we de helft kwijt en er gingen er een heleboel al naar huis. Dus bleef ik over met twee gasten en een vriendin achter. Ondanks het leeftijdsverschil, ik 18 en de rest 30, was het wel gezellig. Ze hielpen me nog met de bus zoeken en toen kon ik naar huis. Het was een leuke avond maar niet echt nieuwe mensen ontmoet. Ja, wel ontmoet maar weet hun namen niet meer.

Dat was ‘m al weer voor deze keer. Cheers!