Guess who's back?

12 maart 2018 - Dronten, Nederland

Zo, dat is lang geleden! Weer eens een reisupdate van mij. Twee jaar geleden maakte ik deze reisblog aan om iedereen, die het wilde, op de hoogte te houden van mijn buitenlandse reizen. En ja, het zit er weer aan te komen. Een reis waarover je graag naar huis schrijft. Deze reis zit al denk ik wel een decennium in mijn hoofd. Voor wie mij aardig kent heeft mij ongetwijfeld een keertje horen zeggen: "Als ik genoeg tijd en geld heb ga ik naar het land van mijn opa om te zien waar mijn roots liggen". En die tijd is nu onverwachts al hier. Ik ga eindelijk naar Maleisië.

Hoe dit tot stand is gekomen is, voor mij, een zeer bijzonder verhaal. Hiervoor moeten we eventjes terug naar de zomer van 2017. Kort gezegd, mijn opa werd toen weer herenigd met zijn dochter na zo'n zestig jaar. Helaas zat ik destijds de reisleiding uit te hangen op Mallorca, maar de filmpjes en verhalen zijn mij natuurlijk wel doorgestuurd. Één van de eerste woorden wat mijn opa zei toen hij haar zag: "Zo! Lang niet gezien hè?". Inmiddels 95 jaar, maar nooit zijn humor verloren. De ontmoeting smaakte naar meer en zo kwam op 1 juli 2017 de hele familie voor het eerst bij elkaar. Voor mij betekende dat een nieuwe tante, oom en twee nieuwe neven. Ik zat toen nog steeds op het Spaanse eiland en bracht daarom een 'suprise visit' om toch bij dit bijzondere moment te kunnen zijn.
En elkaar na een paar keer te hebben gezien kwam het idee om met zo goed als de hele familie Maleisië door te crossen. Op 16 maart 2018, dus a.s. vrijdag al, gaat het dan eindelijk gebeuren. Samen met mijn ouders, twee tantes, twee ooms en mijn twee neven ga ik drie weken op reis.

Hoe ik dit allemaal ga ervaren en hoe ik het ga overleven deel ik graag met jullie, mits ik er tijd voor heb. Anders komt dat achteraf wel. Wil je graag weten wanneer ik waar ben, kijk dan even op de kaart. Deze heb ik een update gegeven. Het worden drie héle drukke en vooral prachtige weken denk ik zo.

1. Tante Ellen:
    12 maart 2018
    Leuk Tyson!
    Een hele goeie reis en een ge-wel-dige vakantie!!
    (Maar we zien elkaar woensdag nog hè?💁)
    Kom weer veilig thuis met z’n allen!
  2. Martha:
    12 maart 2018
    Wauw! Wat een geweldig mooi vooruitzicht. Dat wordt zeker een memorabele reis. Geniet ervan!
  3. Hedwig:
    16 maart 2018
    Hele fijne vakantie Tyson en familie. Geniet ervan met z'n allen.